Like page FB : https://www.facebook.com/MummyMean.DaddyRie.Shine

Follow blog : click button follow di blog Vitamin Bite

Wednesday, May 29, 2013

Set Pantang Shaklee : Berkesan, Selamat & Berbaloi - baloi

credit to http://www.momsmilkyway.com

Memang pening nak fikirkan set bersalin mana yang akan dibeli menjelang hari bersalin. Sekarang memang ada macam-macam pilihan & jenama. Sebelum Shaklee ni terkenal dan famous, kebiasaannya ibu-ibu memang cari jamu la kan? Tapi malangnya beberapa hari selepas kelahiran, baby kena penyakit kuning, doktor pun tak bagi makan jamu yang telah dibeli tu. (Jamu dikhuatiri meninggikan paras kuning bayi). Yang boleh guna pun pilis je. Jadinya, jamu & herba biasanya akan dimakan dihujung waktu pantang.


Dari segi pemakanan pula, makanan sewaktu pantang biasanya kering, satu jenis dan tak complete sumber dari piramid makanan. Menu pantang Ira dulu:

sarapan > biskut lemak cecah kopi/milo
lunch > nasi putih panas & ikan merah masak stim/ ikan bilis black pepper
dinner > ulang lauk tengah hari tadi.
Buah memang ibu tak bagi makan, risau sejuk dan kita bentan. Tapi ada mommies yang makan oren masa pantang. Good, bagus untuk pelawasan.



Tapi alhamdulillah dengan adanya set berpantang Shaklee ni, tak perlu risau jika anak kuning atau makanan yang disediakan tak complete nutrisinya, ia boleh terus dimakan sebaik sahaja selepas bersalin. Sebenarnya sebelum bersalin pun dah boleh mula makan untuk membekalkan tenaga untuk meneran/push nanti. Hehe.


Ia semestinya set yang sangat menjimatkan kerana boleh terus dimakan even selepas pantang iaitu semasa menyusukan anak. Hanya tambah beberapa produk untuk milk booster. Pelaburan yang sangat berbaloi tau.



Jom kita tengok testimonial ibu yang berpantang dengan set Shaklee.
























No comments:

Post a Comment

MAHERAN BINTI MAHTAR
ID 933321
emasyok@gmail.com
017-4099956
Puchong Kinrara Putrajaya Subang Jaya Shah Alam
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

Popular Posts