Like page FB : https://www.facebook.com/MummyMean.DaddyRie.Shine

Follow blog : click button follow di blog Vitamin Bite

Sunday, April 14, 2013

Testimonial Ibu hamil






Testimonial Ibu Mengandung dan mengamalkan vitamin Shaklee.. dari Anna.

 "Saya baru bersalin anak ke-3... Seorang Princess yg sgt adorable..... Teringin nak berkongsi testimoni saya selepas merasai perbezaan pengalaman hamil tanpa vitamin shaklee utk 2 anak saya sebelum ini dan selepas hamil anak ke-3 dgn vitamin shaklee utk kehamilan.. Spjg preggy saya ambil vitalea, vit C, B Complex, Omega Guard dan Ostematrix since saya mmg x suka minum susu... Saya lebih bertenaga, tiada rasa loya, lebih cergas dan kulit saya semakin cantik tanpa pigmentation. Sampai la kesaat melahirkan.. Saya masih rasa sihat dan bertenaga.. Sehinggakan proses bersalin kali ni... sgt mudah dan cepat... Kalau sebelum ni, selepas keluar tanda..sakit kontraksi memakan masa 2 hari dgn bukaan serviks baru 2cm.. Tapi kali ini.. Sakit kontraksi berlaku sgt sekejap.. Sejurus smpai ke hospital.. Doc cek bukaan serviks dah 7cm.. Diusung terus ke Labour Room.. Sedang nurse & Doc buat persiapan utk sambut baby.. Saya terus saya nk meneran.. Doc cuba cek bukaan serviks.. Mmg dh 10cm.. Dgn 2X push je.. Sy selamat melahirkan baby girl yg sgt comel.. kulit baby sgt halus mulus... putih merah.. Doc pun puji.. uri cantik, luka perinium sgt minimal dan proses jahitan sgt mudah... Baby pun sgt baik....disbbkan susu badan saya dh mula mengalir sejurus melahirkan... baby terus tido kekenyangan..." Tambahnya lagi.. 


Anna Eddy : "Sekarang saya amalkan set berpantang dan menyusukan Shaklee.. Badan mmg rasa sihat je.. Tanpa rasa letih walaupun melahirkan selepas usia 30-an.. Sbb ramai kawan2 yg sebaya dgn saya.. Mengadu mereka x larat nk meneran.. Smpai proses melahirkn memakan masa berjam2.. Masa berpantang pun meletihkan.. Sbb pemulihan badan sgt lmbt disebabkn faktor usia. Tapi pada saya dgn pengamalan vitamin shaklee.. Saya x lalui semua tu.. Usia bkn lagi halangan utk kita hamil dan melahirkan lagi.. " 


Mengapa kita perlukan vitamin semasa mengandung? Dari berat normal dan semakin meningkat dari bulan ke bulan, merupakan beban yang baru dan bertambah untuk badan dan ini adalah petanda badan memerlukan nutrisi yang lebih untuk bekerja kerana nutrisi akan berkurangan dengan cepat. Malah ibu mengandung akan mengalami perubahan hormon. 

Nutrisi penting supaya ibu kuat dan mampu mengandung hingga saat melahirkan. Nutrisi yang mencukupi juga membantu untuk perkembangan bayi yang sihat dan kelahiran tanpa komplikasi. Malah, vitamin yang diambil sepanjang mengandung menyumbang pada pemulihan yang lebih cepat selepas melahirkan anak. Cadangan untuk ibu mengandung adalah.. Vitalea untuk ibu mengandung Mengandungi 28 Multivitamin dan multimineral yang menampung menu harian kita. Antaranya beta Karotin yang membantu dalam pembinaan badan, penglihatan dan pertumbuhan tisu. 


Kalsium, Fosforus bersama vitamin C dan D untuk tulang dan gigi yang sihat, Biotin dan asid Pantothenic bantu dalam metabolisme lemak dan vitamin b12 membantu dalam pembinaan sel darah merah. Vitalea diformula dengan zat besi yang sangat kritikal untuk ibu mengandung dan menyusu. Kekurangan zat besi boleh menjadi punca anemia di kalangan ibu mengandung.Pada trimester ke tiga, bayi @ fetus menyerap zat besi dari ibu. Jika ibu tidak mendapat zat besi secukupnya, ada risiko untuk kelahiran pra matang. 


B Complex untuk ibu mengandung Vitamin B yang lengkap mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B. Setiap dari 8 jenis vitamin B ni bantu dalam mengekalkan kesihatan. B1, B2, B3, B6, Biotin dan Asid Pantothenic membantu dalam mentabolisme protin, lemak dan karbohidrat kepada bentuk tenaga. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel darah dalam badan. Keperluan asid folik yang cukup akan mengurangkan risiko melahirkan bayi dengan kecacatan tiub neural. B Complex ni Gluten Free tau. Emosi ibu mengandung pula sering kali kacau.. dan b complex dapat membantu menjadi ibu mengandung lebih tenang. 


Vitamin C untuk ibu mengandung Vitamin C dengan anti oksida membantu meningkatkan imun badan ibu. Ini kerana vitamin c membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi dan bantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Ostematix a.k.a kalsium untuk ibu mengandung Ostematrix ni menyumbang 1000mg kalsium jika diambil 4 biji sehari. Kalsium membantu ibu mengandung dalam pembentukan dan mengekalkan tulang dan gigi yang sihat. Tambahan Magnesium, vitamin D, zink, copper dan mangan membantu mengekalkan kesihatan dan fungsi kalsium yang optimum. 


Semasa mengandung, ibu berkongsi kalsium yang kritikal ni dengan bayinya. Jika tidak cukup, kesihatan ibu yang terjejas kerana kalsium untuk bayi akan diutamakan. Omega Guard untuk ibu mengandung Minyak ikan laut dalam yang mengandungi omega 3 yang tinggi DHA dan EPA ni penting untuk fungsi otak dan jantung bayi yang sedang dibina dan juga ibu sendiri. DHA membantu menggalakkan pertumbuhan mental. Semua vitamin Shaklee sesuai dan boleh diteruskan walaupun tidak mengandung kerana ia memberi manfaat berpanjangan dan memberi kesan baik sehingga ke hari tua. Jadi, jangan berkira sangat untuk kesihatan diri yang amat berharga. Kalau sakit, kita juga yang merana dan kosnya tak tahulah berapa banyak lagi diperlukan. Ikut contoh Anna dan ramai ibu mengandung lain yang telah mendapat kesan terbaik !




Original from: mysupervitamin










No comments:

Post a Comment

MAHERAN BINTI MAHTAR
ID 933321
emasyok@gmail.com
017-4099956
Puchong Kinrara Putrajaya Subang Jaya Shah Alam
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

Popular Posts