Like page FB : https://www.facebook.com/MummyMean.DaddyRie.Shine

Follow blog : click button follow di blog Vitamin Bite

Sunday, May 25, 2014

Shaklee Bisnes Bermentor dan Sangat Mudah Apply



Saya nak cerita bagaimana saya joint Shaklee... Market Shaklee bagaimana dan macam mana nak handle bila berada di dalam networking marketplace???

Saya mula joint Bisnes Shaklee sejak Bulan April 2013... Masa tu saya cuma makan sendiri... Saya ambik Gla n Alfalfa untuk betulkan hormon dan period... Period saya totally sucks dan tak teratur... Start consume bulan April, alhamdulillah sebulan selepas itu period saya kunjung tiba selepas beberapa bulan ianya tak hadir... 

Start Bulan Ogos 2013 saya mula menjual sikit demi sedikit dan publish pada public... Saya minat berniaga tapi tak tahu bagaimana nak mula... Time tu saya independent sendiri, google dan kaji sendiri pasal produk dan lain-lain... Maklumlah bodoh sombong... Hehe... Saya nak menjual pada orang saya kena rasa dahulu dan rasai perbezaan consume Shaklee... Walaupun begitu, tak semua saya mencuba kesemua produk... Saya belajar melalui pengalaman... Jika ada customer yang nam tahu pasal sesuatu produk tu, saya akan google dan cari apa fungsi, untuk siapa, kesan2 nya dan lain-lain lagi... Secara tak langsung pertanyaan customer tu dah memberikan saya sedikit pengetahuan dan pelajaran baru.... Saya belajar sedikit demi sedikit... 

Contoh : bila orang tanya set kurus... Nak kena ambik apa... Bila nak makan... Berapa biji sehari... Selain Alfalfa dan Lecithin, apa lagi harus consume... 

Dari situ saya mula belajar... Rupa-rupanya baru saya tahu saya tak keseorangan... Ada rakan-rakan lain macam saya yang masih belajar, masih bertatih, masih perlu bantuan berdiri.... Dan tak disangka juga rupanya saya ada mentor yang sedia guide saya... Kalaulah saya tahu awal alangkah bagusnya...

Tapi tak mengapa lah... At least saya dah belajar bersusah- susah dahulu... Dan saya berdikari sendiri... So, nanti jika jadi apa-apa jadi pada bisnes saya dah tentu saya takkan hanyut....

Alhamdulillah by February 2014 saya berjaya recruit 6 orang anak dan seorang cucu... 

Okey, berbalik pada cerita mentor... Bagaimana Shaklee bermentor?

Setiap SID (Shaklee Independent Distributor) ini ada mentornya sendiri... Mentor ini ialah orang yang bertanggungjawab guide SID baru hingga berjaya...Mentor ni juga ialah orang yang mendaftarkan kita pada hari pertama kita joint...

So,  nasiblah jika anda bermentorkan pada 'mentor' yang salah... Maksud di sini, mentor tersebut tidak aktif dan hanya menjadi ahli untuk makan sendiri comtohnya...

Itu yang pertama anda kena lihat... Mentor adalah sangat penting... Tanpa mentor susah anda nak mendaki... Contoh seperti gambar di atas... 

Jika anda memilih untuk berada di dalam Group Sparkle Star anda telah melakukan satu langkah yang bijak... Saya hanya akan membantu sehabis baik saya untuk membolehkan anda mendapat income 3,4,5 angka... 3 angka tu sangat senang... 4 angka dan 5 angka dah ramai di Malaysia ini...

Firstly jika anda sign up as a member anda akan diserap masuk ke Secret Group kami... Di sini kita ada Senior Coordinator iaitu Mentor yang akan guide kita hingga berjaya... Anda cuma perlu sustain sahaja...

Apa yang menarik mengenai bisnes Shaklee ini ialah :
❤️ anda tak perlu cari orang
❤️ anda tak perlu buat Loan... Hanya RM75 sebagai ahli...
❤️ anda tak perlu hadir meeting lewat-lewat malam...

Kita tiada kelas fixed yang anda wajib hadir setiap minggu seperti kelas-kelas lain... Cuma kadang-kadang jika ada kelas kita akan inform... Kelas tak wajib yea... Terpulang kepada anda... Jika nak hadir boleh bawa anak2... Takde masalah... Kebanyakan usahawan wanifa Shaklee adalah dari kaum Hawa, ibu-ibu semestinya.... 

Kenapa saya masih melakukan bisnes Shaklee???
Saya seorang ambitious... Saya rasa saya perlu keluar dari kepompong kehidupan yang susah... 

Push factor saya joint Shaklee ialan untuk :
❤️ ingin hidup senang... Saya tak senang... Dan juga tak susah... Tapi saya ingin hidup senang dan rasa lebih selesa dengan kehidupan sekarang...
❤️ bantu mak abah saya... Sangat sedih bila kadang-kadang saya tak dapat bantu mereka... Jika saya dapat hantar mereka pergi Haji adalah satu kepuasan buat saya... 
❤️ target untuk berhenti kerja sebelum umur 40 tahun

Setiap orang ada push factor tersendiri...

So ini kisah saya... Bagaimana dengan anda???
Tepuk dada tanya selera...

Nak berbisnes dan bermentor meh pm saya... 017.40999.56...





















1 comment:

  1. Push factor yang kuat boleh bantu kita pergi jauh..nak hantar mak ayah ke umrah dengan shaklee, 5 star treatment lagi..pon boleh..kumpul point..tau2 dpt gi melancong dan ibadah ..kan bagus tu

    ReplyDelete

MAHERAN BINTI MAHTAR
ID 933321
emasyok@gmail.com
017-4099956
Puchong Kinrara Putrajaya Subang Jaya Shah Alam
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

Popular Posts